Next level safety met een paar klikken.

ZEGT is dé organisatie die zich bezighoudt met de dagelijkse veiligheid van bedrijven in de bouw. De overheid verplicht alle ondernemers in deze sector om een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) uit te voeren, maar die wordt nog lang niet als vanzelfsprekend beschouwd. Met hun nieuwe app - RI&Easy - maakt ZEGT het nastreven van de regelgeving een stuk makkelijker. Appart ontwikkelde een strakke introductiecampagne om het nieuwe product succesvol in de markt te zetten.

Client:

RI&Easy

Services:

Designstudios
IT
Marketing
Strategy

Website:

Een product dat het verschil maakt tussen ergernis en inzicht.

De regelgeving rondom RI&E zorgt bij veel ondernemers in de bouw voor hersenkrakers. De regels zijn complex en bevatten veel vakjargon. Daarnaast omvat het naleven ervan veel papierwerk en geeft het ondernemers nauwelijks inzicht in de échte bedrijfsrisico’s. Met de RI&Easy app kunnen werkgevers precies aangeven welke onderdelen van de RI&E voor hun bedrijf relevant zijn. De tool genereert vervolgens op maat gemaakte vragenlijsten voor werknemers en biedt hen de mogelijkheid om onveilige situaties te melden. De kracht van RI&Easy – het vereenvoudigen van complexe regelgeving – zou dus ook centraal staan in de productlancering.

Een cleane app vraagt om een cleane website.

Bij een verhelderend product als RI&Easy past een strak en helder design. We namen de visual identity van de app en de webpagina onder handen en ontwierpen een eigentijds logo en een overzichtelijke landingpage. Net als in de app wordt alle informatie op de landingspagina in hapklare brokken gepresenteerd. Eén pagina, geen overbodige complexiteit. Zo weet de bezoeker meteen wat hij kan verwachten van de app: een kostbare besparing van tijd en moeite.

Een goed begin is het halve werk.

Met behulp van een op maat gemaakte animatie maakten we de voordelen van de app binnen 2 minuten glashelder. Door middel van e-mailmarketing- en LinkedIn-campagnes zetten we de lancering van de nieuwe RI&Easy-app nóg meer kracht bij. Tot slot maakten de premium folders en brochures de marketingmix compleet. Het resultaat is een krachtige online én offline toolkit, die prospects prikkelt om de demoversie uit te proberen. Zo zetten Peter Wolters en Frans Heijkers van ZEGT na maanden van voorbereiding een belangrijke stap op weg naar het einddoel: een veilige bouwsector.

The heroes on the case.

Icoon IT

Bas Hendriks

Full Stack Developer
Lees hier meer
Bas Hendriks
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon IT

Olivia Arents

Frontend Developer
Lees hier meer
Olivia Arents