Een nieuw begin: Appart zonder Media

De afgelopen jaren heeft Appart Media niet stilgestaan. Sterker nog, Appart Media is alleen maar gegroeid. Soms zo snel dat we er zelf versteld van stonden. Personeel kwam en ging, we zijn meerdere keren verhuisd en we hebben er kort geleden zelfs een tweede locatie bij gekregen. Maar ondanks al die veranderingen zijn sommige dingen ook hetzelfde gebleven. Zo passen we nog altijd in ons superheldenjasje, vormt onze eindeloze creativiteit nog altijd de basis van onze werkzaamheden en rijdt Paul nog steeds elke dag rond in zijn opvallende Opel Adam.

Date

08-01-2020

Categorie

Strategy
Auteur
Boy Janissen
UI/UX Controller

Maar na ruim 6 jaar gaan we toch afscheid nemen van iets wat ons heel dierbaar is geworden. Appart Media was een vriend van ons allemaal. Op 13 september 2013 kwam Appart Media in ons leven en heeft vanaf die dag voor ons allemaal klaargestaan. Alleen heeft onze naam soms gezorgd voor verwarring. "Wat doet Appart Media nu? Doen jullie iets met televisie? Video of radio?"

Onze dienstverlening is in die 6 jaar sterk veranderd. Waar wij eerst alleen designwerk leverden, hebben we ons ontwikkeld tot een bureau waar veel meer mogelijk is. We hebben een volwaardige designstudio, een complete marketingafdeling, een full-service IT-afdeling en sinds kort zelfs een strategietak.

Wij zijn daardoor het afgelopen jaar als het ware in een identiteitscrisis terechtgekomen en hebben ons lang afgevraagd of wij wel ‘Media’ genoeg waren. Na lang wikken en wegen hebben we unaniem besloten om afscheid te nemen van Media. Daarom gaan we vanaf vandaag door het leven als 'Appart', zonder Media dus.

De naam Appart biedt veel meer mogelijkheden en schept meer duidelijkheid. De nieuwe naam past daarnaast beter bij onze dienstverlening, die de afgelopen jaren sterk is uitgebreid. Ons werk is zo divers dat we met de toevoeging van Media voor het gevoel veel diensten uitsluiten. Met de naam Appart kunnen we veel meer kanten uit dan voorheen mogelijk was.

Bij een nieuwe naam hoort ook een nieuwe identiteit. We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan ons uiterlijk. Daarin hebben wij het oude met het nieuwe verenigd. We hebben voor fellere, beter contrasterende kleuren gekozen. Onze visuals hebben een meer volwassen look gekregen. Het logo heeft een subtiele restyling gekregen met strakkere lijnen en een beter opvallende tekst. Ons lettertype is ook aangepast om deze modernere look aan te vullen.

Daarnaast heeft elke discipline een Appart naam gekregen met een eigen Appart logo. Hiermee maken wij niet alleen al onze diensten duidelijker, we scheiden ze ook beter. Dit doen we door een subtiel kleuronderscheid te maken in onze huisstijl. Dit vinden jullie vanaf nu terug in al onze communicatie, zowel online en offline.

Het nieuwe Appart staat voor professionaliteit, het helpen van bedrijven en ondernemers om te groeien, nog succesvoller te worden en impact te creëren. Appart is een plek waar we creativiteit, consultancy en technologie samenbrengen om de activiteiten van onze klanten toekomstbestendig te maken. We think, we create, we build. Dat is het nieuwe Appart.

Meer weten over onze naamswijziging en onze rebranding? Bekijk dan onderstaande videoboodschap van Paul: 

Auteur
Boy Janissen
UI/UX Controller

Our superhero

Zorgen dat een webdesign niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en geoptimaliseerd voor zoekmachines en conversie is? Dat is Boy zijn specialiteit! Hij kijkt kritisch naar bestaande of nog te ontwikkelen websites en geeft aan waar eventuele kansen liggen. Daarnaast is hij projectmanager, duikt hij in de datakant van marketing en zet hij sporadisch zijn uitgebalanceerde woordenschat en zijn gevoel voor humor in als copywriter. Daarmee schopte Appart het al een paar keer tot het gerenommeerde tech-platform FrankWatching. Ook voor Festileaks klimt Boy graag in de pen, hij offert zich dan ook zonder enige moeite op om in de zomer een paar leuke festivals af te gaan om over te schrijven. Hij leeft voor muziek, zijn meest geopende app is Spotify en hij speelt basgitaar. Onze Boy is een rasechte duizendpoot, weet waar hij het over heeft en brengt iedere werkdag een lach op het gezicht van zijn collega’s en zijn klanten. Onmisbaar dus!