Altijd drukwerk op voorraad met een printing-on-demand webshop.

BMW is met ruim vijftig dealers in Nederland een enorme speler in de automotive-branche. Er gaat dan ook een gigantisch logistiek proces schuil achter het bevoorraden van alle dealers met de juiste promotiematerialen, folders en brochures in de juiste hoeveelheden. Voorheen werd er vooral gedrukt in grote partijen, maar in de toekomst wil BMW zich vooral richten op efficiëntie, duurzaamheid en ‘op maat’ oplossingen door middel van Printing On Demand. De uitdaging hierbij is het verenigen van het nieuwe distributieproces en het bestaande werkproces van medewerkers. Appart ontwierp een intern bestelportaal om deze nieuwe werkwijze mogelijk te maken.

Een geautomatiseerd systeem om printwerk te monitoren.

Alleen reclamemateriaal drukken wanneer er behoefte aan is: het klinkt logisch, maar in de praktijk is het een lastige kluif. Het is namelijk niet vanzelfsprekend om alle aanvragen continu en gestructureerd in kaart te hebben. Samen met onze partner Service Bureau Jansen (SBJ) realiseerden we een slimme koppeling tussen de verschillende systemen, waardoor er in kleinere oplages kan worden gedrukt en sneller kan worden geleverd. Medewerkers kunnen zo zelf precies de materialen bestellen die ze nodig hebben en alleen dat wordt gedrukt en uitgeleverd.

Een nieuw portaal, dezelfde vertrouwde look-and-feel.

Appart heeft een intern bestelportaal ontwikkeld waarop alle mogelijke promotiematerialen beschikbaar worden gesteld aan de aangesloten filialen, zoals in een ‘echte’ webshop. Met de komst van dit portaal verandert echter ook een aanzienlijk deel van het bestaande werkproces. Daarom is het belangrijk dat de medewerker zich meteen vertrouwd voelt in de online omgeving en deze dus aansluit bij de bestaande corporate en visual identity van BMW. We besteedden in dit geval extra aandacht aan hun gebruikerservaringen; het zijn immers de medewerkers die van het systeem moeten profiteren.

De totaaloplossing: een on demand en duurzaam drukproces.

Appart heeft in samenwerking met SBJ de totale fulfilment rondom de klantvraag georganiseerd: vanaf het moment dat de order geplaatst is, tot aan de levering bij het filliaal hoeft BMW er niet meer naar om te kijken. Het resultaat is een duurzaam en innovatief drukproces en een efficiënte workflow. Met slechts één druk op de knop worden de juiste resources en gemaakt en verzonden. Zo bespaart BMW dankzij onze printing-on-demand webshop tijd, geld en moeite.

The heroes on the case.

Icoon IT

Rik Heynen

Developer
Lees hier meer
Rik Heynen
Icoon IT

Bas Hendriks

Front- en Back-end Developer
Lees hier meer
Bas Hendriks
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen

Contact us.

Wat kunnen wij voor jou betekenen? Maak kennis met onze experts. Laat je verrassen en meevoeren in onze wereld.

Neem contact op