+18 Technische flyers
+600 Meer volgers op LinkedIn
ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping uit Nederweert is een welbekende naam in de automotive- en verlichtingsbranche. Zij houden zich bezig met prototyping, voorserie- en kleinserieproductie van plastic en metalen delen. Wij ondersteunden hen door een spiksplinternieuwe website te bouwen en ontwikkelden diverse on- en offline huisstijlmiddelen.
Roy Joosten | ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping
Sinds 2006 maakt SPG onderdeel uit van de ARRK Group: een grote wereldwijde speler in de maakindustrie met verschillende dochterondernemingen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Omdat het basisteam van SPG al jaren bij elkaar was, vonden zij het cruciaal om bij die overgang ook hun eigen naam te behouden - dat is immers een stukje identiteit.
Om meer awareness te creëren en opzichzelf te kunnen staan in de markt, vindt ARRK SPG het belangrijk om een moderne en professionele uitstraling te hebben met de daarbij behorende middelen.
Om ervoor te zorgen dat (potentiële) klanten je kunnen vinden en weten waar je mee bezig bent, is het geen kwestie van kiezen voor het één of het ander. Juist de perfecte combinatie van online en offline middelen tilt de zichtbaarheid van ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping naar een hoger level. Daarom hebben we verschillende troeven ingezet om de naamsbekendheid te vergroten, waaronder een nieuwe, gepersonaliseerde website en herkenbare LinkedIn updates. Ook werkten we aan merkversterking door middel van flyers en powerpointpresentaties in hun eigen huisstijl.
Een goed vindbare website.
Het beginpunt was een eigen website voor ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping, die hadden ze namelijk nog niet. Zo maken ze niet alleen een deel uit van een grote supply chain, maar behouden ze ook hun eigen identiteit. Allereerst werd er een duidelijk onderscheid gemaakt in de diensten die ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping aanbiedt. Ook voerden we een SEO zoekwoordenonderzoek uit om de website nog beter vindbaar te maken. Gezien de internationale markt waarin ze zich begeven, is de website ook vertaald naar het Engels en het Duits.
Veel meer volgers op LinkedIn.
Social media is ook een belangrijke speler in het vergroten van de naamsbekendheid. Daarom ondersteunen we ARRK SPG Pre-Series Tooling & Prototyping bij het maken van LinkedIn-updates door middel van social media templates. Deze vergroten niet alleen de naamsbekendheid, maar ook de herkenbaarheid. ''LinkedIn is voor ons een belangrijk platform om met onze klanten in contact te blijven en te volgen waar zij mee bezig zijn. Sinds wij investeren in onze LinkedIn-activiteit en we ons professioneel profileren naar buiten toe, heeft onze hoeveelheid volgers een grote groei doorgemaakt. We hebben er de laatste maanden 300 volgers bijgekregen! Ook blijven we zelf via LinkedIn op de hoogte van interessante symposia en technologieën'', aldus Roy.
Verlangen naar meer eigen identiteit.
Zeker in zo'n technische branche is het van belang om duidelijk in beeld te brengen welke diensten en technologieën ARRK SPG aanbiedt en hoe die in zijn werk gaan. Ook omdat zij actief zijn in veel verschillende branches en die allemaal andere behoeften hebben. Om die reden ontwikkelden wij meer dan 18 flyers waarmee ARRK SPG altijd een passende flyer erbij kan pakken in een gesprek met een mogelijke klant. De flyers sluiten uiteraard naadloos aan op de huisstijl.
Gemak dient de mens.
''De flyers bieden ons veel gemak. Het is een prettig praatstuk tijdens een meeting en het is ook fijn om iets fysieks aan de klant mee te kunnen geven zodat hij het zelf nog eens na kan lezen. Ook digitaal kunnen we de flyers als pdf verzenden om ook met prospects die we niet fysiek zien, over onze dienstverlening te kunnen communiceren'', legt Roy uit.
- Roy Joosten | ARRK SPG
Appart heeft waar wij naar op zoek waren heel goed weten te vertalen naar meer (online) zichtbaarheid. We kunnen ons beter profileren en staan ook nog beter in contact met onze doelgroep nu. Daar zijn we heel blij mee!
- Roy Joosten | Senior Projectmanager